تنظیم حالت سرمایش و گرمایش داکت اسپلیت

 

قبل از آنکه درباره تنظیم داکت اسپلیت توضیح دهیم، کمی شما را با ساختمان داکت اسپلیت‌ها آشنا خواهیم کرد تا آشنایی با طرز کار آن‌ها، شما را در تنظیمات داکت اسپلیت یاری کند.

 

داکت اسپلیت به‌عنوان جدیدترین وسیله تهویه هوا به‌سرعت در منازل جایگزین وسایل تهویه هوای قدیمی شده است. یادگیری کارکرد درست داکت اسپلیت یکی از واجبات استفاده از این وسیله است، چرا که آشنا نبودن با عملکرد یک دستگاه می‌تواند منجر به خرابی و آسیب به دستگاه شود. در این مقاله قصد داریم به نحوه تنظیم سرمایش و گرمایش داکت اسپلیت بپردازیم و شما را با این سیستم تهویه بیشتر آشنا سازیم با تهران سرویس همراه شوید.


https://telegra.ph/%D8%AA%D9%86%D8%B8%DB%8C%D9%85-%D8%AD%D8%A7%D9%84%D8%AA-%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%88-%DA%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%AF%D8%A7%DA%A9%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D9%84%DB%8C%D8%AA-11-05


داکت اسپلیت (اسپليت کانالي) يکی از رايج‌ترين سيستم‌هاي تهويه مطبوع در سطح جهان است، اين سيستم همانند کولرگازی از يک واحد داخلي (هواساز) و يک واحد خارجی (کندانسور) تشکيل شده است که توسط لوله‌های مسی به يکديگر متصل مي‌گردد.

 

 

استفاده از هواي برگشت جهت بالابردن راندمان کاري دستگاه و مصرف سوخت کم‌تر و همچنين هواي تازه جهت نياز مبرم هر واحد آپارتمانی که چه در تابستان و چه در زمستان اکسيژن کافی جهت سلامت جسمی افراد را تأمين نمايد از مزايای ديگر اين سيستم است. سرمايش و گرمايش در اين سيستم توسط هواساز با مکش هواي داخلي انجام می‌پذیرد.

 

 

تفاوت سيستم داکت اسپليت با سيستم ترکيبي اسپليت ديواری و رادياتور، به‌جای استفاده از چندين پنل ديواري در يک واحد مسکوني يا اداري، از يک هواساز مرکزي در پشت سقف کاذب استفاده مي‌گردد که به‌وسیله کانال، تمامی اتاق‌ها و فضاهای موردنیاز تهويه می‌شوند.

 

 

سيستم گرمايش بسيار قوی: برای گرمايش از کويل آب گرم استفاده می‌شود که از پکیج يا موتورخانه تأمین می‌شود و سيستم رادياتور حذف مي‌شود و همچنين 20 درصد تا 30 درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی خواهد شد. همچنين سرعت گرمايش فضا در مقايسه با رادیاتور بسیار بالا است.

 

سیستم گرمایش داکت اسپلیت در فصل سرما برای تأمین گرمایش منزل و یا مکان‌های تجاری و اداری مورداستفاده قرار می‌گیرد و برای راه‌اندازی گرمایش دستگاه داکت اسپیلت حتماً با مرکز مجاز خدمات داکت اسپیلت تماس گرفته تا به دستگاه شما صدمه‌ای وارد نشود و بالعکس سیستم سرمایش داکت اسپلیت در فصل تابستان و گرما برای خنک‌کردن محیط ما مورداستفاده قرار می‌گیرد و ما در این مقاله شرح کامل سرویس، نگهداری و تعمیر سیستم گرمایش و سرمایش داکت اسپیلت را ارائه نموده‌ایم.

 

سیستم گرمایش داکت اسپلیت چگونه کار می‌کند

 

معمولاً گرمایش داکت اسپیلت به دو صورت تأمین می‌شود:

 

 

سیستم گرمایش داکت اسپیلت به‌صورت هیت پمپ

 

برای راه‌اندازی سیستم گرمایش داکت اسپیلت هیت پمپ مانند راه‌اندازی سیستم سرمایش داکت اسپیلت کافی است با ریموت کنترل داکت اسپیلت مود را تغییر دهیم و روی حالت خورشید یا هیت قرار دهیم و دما را تنظیم نماییم.

 

 

سیستم گرمایش داکت اسپیلت به‌صورت آبگرم

 

قبل از راه‌اندازی سیستم گرمایش داکت اسپیلت مدل آبگرم باید سرویس‌کار داکت اسپلیت اقدام به تغییر وضعیت پکیج نموده و سپس شیرهای آبگرم را بازکرده و دستگاه داکت اسپیلت را راه‌اندازی می‌نماید.

 

تنظیم گرمایش داکت اسپلیت برای زمستان

 

سرویس‌کار مجاز داکت اسپلیت در هنگام راه‌اندازی گرمایش داکت اسپلیت به شما آموزش تنظیمات گرمایش داکت اسپیلت را به‌صورت مفصل انجام داده تا بعداً خودتان اقدام به این کار نماید.

 

تنظیم گرمایش داکت اسپیلت به نوع سیستم گرمایش داکت اسپلیت بستگی دارد؛ مثلاً در سیستم هیت پمپ باید سیستم روی گرما و دما روی ۳۰ درجه سانتیگراد باشد؛ ولی در سیستم گرمایش آبگرم داکت اسپلیت مود را روی فن قرار داده و دما را از روی پکیج تنظیم می‌کنیم.

 

 

مراحل هواگیری داکت اسپلیت

 

قبل از راه‌اندازی سیستم گرمایش داکت اسپیلت تعمیرکار داکت اسپلیت باید اقدام به هواگیری سیستم آبگرم داکت اسپلیت نماید که به شرح زیر است. ابتدا شیرهای آبگرم داکت اسپیلت را بازکرده تا آب وارد لوله‌های کویل آبگرم داکت اسپلیت شود و سپس درجه فشار پکیج را چک کرده که در صورت افت فشار پکیج، اقدام به شارژ آب پکیج می‌نماییم و سپس از قسمت شیر هواگیری کوئل آبگرم یا همان رادیاتور داکت اسپلیت اقدام به هواگیری می‌نماییم دقیقاً مانند رادیاتورهای خانگی.

 

بعدازاین کار حتماً اتصالات را چک کرده تا از عدم وجود نشتی آب مطمئن شویم تا بعداً دچار مشکل آبریزی داکت اسپلیت نشویم.

 

در انتها پکیج را روشن کرده و اقدام به راه‌اندازی سیستم گرمایش داکت اسپلیت می‌نماییم.

 

 

مراحل راه‌اندازی سیستم گرمایش داکت اسپلیت

 

قبل از راه‌اندازی سیستم گرمایش داکت اسپیلت معمولاً سرویس‌کار مجاز داکت اسپلیت اقدام به سرویس داکت اسپیلت و در صورت نیاز سرویس پکیج نموده و سپس شیرهای داکت اسپیلت را بازکرده و راه‌اندازی گرمایش داکت را انجام می‌دهیم.

 

 

تنظیم سرمایش داکت اسپیلت در تابستان

 

برای تنظیمات سیستم سرمایش داکت اسپلیت ابتدا مود دستگاه را توسط ریموت کنترل داکت اسپلیت روی سرما یا دانه برف یا کول قرار می‌دهیم و سپس دما را روی دمای آسایش که معمولاً بین ۲۳ درجه سانتیگراد تا ۲۶ درجه سانتیگراد قرار می‌دهیم.

 

 

مراحل راه‌اندازی سیستم سرمایش داکت اسپلیت

 

قبل از راه‌اندازی سرمایش داکت اسپیلت در فصل بهار ابتدا اقدام به سرویس سیستم سرمایش داکت اسپیلت نموده و سپس دستگاه را در حالت کول یا سرما و یا دانه برف قرار داده و روشن می‌نماییم و دما را در دمای آسایش بین ۲۲ تا ۲۵ درجه سانتیگراد قرار می‌دهیم. خدمات سرویس سیستم سرمایش داکت اسپلیت در کنار خدمات سرویس سیستم گرمایش داکت اسپلیت توسط تهران سرویس آنلاین و نیروهای متخصص و باتجربه انجام می‌شود.

 

سرویس سیستم گرمایش داکت اسپلیت

 

بهترین زمان برای سرویس گرمایش داکت اسپلیت و راه اندازی سیستم گرمایش داکت اسپیلت فصل پائیز و قبل از سرمای هوا است. برای سرویس گرمایش داکت اسپیلت ابتدا فیلترهای یونیت داخلی را شستشو داده و سپس در صورت نیاز اقدام به سرویس پکیج نموده و دستگاه را راه‌اندازی می‌کنیم.

 

 

هزینه سرویس و راه‌اندازی سیستم گرمایش داکت اسپیلت

 

سرویس‌کار داکت اسپلیت برای سرویس سیستم سرمایش داکت اسپیلت ابتدا هزینه سرویس یونیت داخلی را دریافت می‌نماید و سپس در صورت نیاز هزینه سرویس و راه‌اندازی پکیج را دریافت می‌کند. هزینه راه‌اندازی اول فصل سیستم گرمایش داکت اسپلیت معمولاً با سرویس محاسبه می‌شود.

 

 

تعمیر سیستم گرمایش و سرمایش داکت اسپلیت کلیه برندها

 

اگر دستگاه داکت اسپلیت شما دچار مشکل شده و کارکرد صحیح ندارد سریعاً دستگاه را خاموش کرده و با مرکز مجاز خدمات داکت اسپیلت تماس بگیرید.

 

برندهای معروف داکت اسپلیت در ایران ترتیب شاخص بودن: داکت اسپلیت گودمن، داکت اسپلیت لنوکس ، داکت اسپلیت ریم ، داکت اسپلیت ال جی ، داکت اسپلیت سامسونگ ، داکت اسپلیت اسکای کول ، داکت اسپلیت میتسوبیشی ، داکت اسپلیت کریر ، داکت اسپلیت اجنرال ، داکت اسپلیت هایسنس ، داکت اسپلیت جنرال ، داکت اسپیلت تک الکتریک ، داکت اسپلیت مدیا و….

 

از برندهای داکت اسپیلت ایرانی میتواند به داکت اسپلیت ایران رادیاتور اشاره کرد. تعمیرکار داکت اسپلیت با تجربه و تخصص خود در تشخیص عیب داکت اسپلیت و رفع مشکلات آن تبحر خاصی دارد و همین امر در کاهش هزینه تعمیرات داکت اسپلیت موثر است.

 

تنظیم درجه داکت اسپلیت

 

مورد آخری که به آن می پردازیم تنظیمات درجه داکت اسپلیت است که اهمیت فراوانی دارد.

 

نقطه تبدیل سیستم سرمایش ، به درجه حرارت هوای خارجی اطاق می شود که پایین تر از آن دیگر در هیچ یک از زون ها نیازی به آب سرد به منظور حذف گرما نیست.

 

 

نقطه تبدیل سیستم گرمایش به دمای هوای خارجی اطاق می شود که بالاتر از آن دیگر به آب گرم به منظور گرمایش اتاق نیازی نیست .

 

 

درصورتی که وضعیت زیرحاکم باشد فضای مورد نظر نیاز به آب سرد به منظور سرمایش ندارد.

 

 

حرارت انتقالی خارج شده از اتاق + سرمای ورودی به اتاق از طریق سیستم های سرما زای دیگر = گرمای داخلی + گرمای ناشی از تابش خورشید

 

 

محاسبات بالا تقریبی است زیرا پارامترهای موجود در معادله با گذشت زمان تغییرمی کنند . چنانچه بیشترین مقدار گرمای ناشی از تابش خورشید برای زمانی از سال در نظر گرفته شود ، که احتمال می رود در آن زمان به وقوع بپیوندد . کمترین دمای هوای خارج که در آن نیاز به سرمایش است بدست می آید.

 

 

پس چنانچه کمترین مقدار بارهای داخلی و بارهای ناشی از تابش خورشید در معادله قرار داده شود ، بالاترین دمای هوای خارج که در آن نیاز به گرمایش است بدست می آید. گستره دو دمای فوق حیطه ای است که در آن هم به گرمایش و هم به سرمایش نیاز است.

 

 

چنانچه این گستره وسیع باشد ، مثلا برای اتاقی رو به جنوب که بارهای داخلی بالا ولی متغیری دارد، سیستم دو لوله ای مناسب نیست . در مورد چنین اتاقی باید از سیستم دو لوله ای همراه با گرمایش به توسط المان حرارتی و یا از سیستم چهار لوله ای استفاده کرد .

 

 

تمام نکاتی که در باره تنظیم سرمایش داکت اسپلیت، تنظیم گرمایش داکت اسپلیت، تنظیم داکت اسپلیت برای تابستان، تنظیم داکت اسپلیت برای زمستان، تنظیم درجه داکت اسپلیت و … دارای اهمیت است در مقالهٔ فوق ذکر شده است. امید است مطالب ذکر شده برایتان مفید بوده باشد و بتوانید به‌راحتی تنظیمات داکت اسپلیتی که در منزل، اداره، مدرسه، محیط کار و … از آن استفاده می‌کنید را انجام دهید

Comments

Popular posts from this blog

نصب کولر گازی

ارورهای کولر گازی جنرال

ارور 70 80 پکیج ایران رادیاتور را چگونه برطرف کنیم ؟