ارور 70 80 پکیج ایران رادیاتور را چگونه برطرف کنیم ؟

 شروع می شود باید بدانید که این مطلب دقیقاً برای شما به تحریر در آمده است. در این مقاله ارور ۷۰ ۸۰ پکیج ایران رادیاتور را بررسی و علت آن را بیان کرده ایم. البته تلاش شده در مقاله های مجزا هر مورد را به صورت اختصاصی، علت یابی کنیم.به طور مثال در یکی از مقاله ها ارور ۴۰ ۶۰ ۸۰ را بررسی کردیم که دلیل آن در یک جمله به صورت خلاصه این است که ” فن روشن است اما پرشر هوا در وضعیت قطع می باشد” اگر دو چراغ ۷۰ و ۸۰ در پکیج شما روشن است باید خدمت شما عرض کنیم که این ایراد مربوط به قسمت تشکیل شعله است و باید قطعات مربوط در این قسمت را با دقت بیشتری بررسی نمود

 https://penzu.com/public/76384c07f5bac508

علت ارور ۷۰ ۸۰ پکیج ایران رادیاتور چیست؟

سرمای خیلی زیاد را می ‌توان علت اصلی این ارور و خطا در پکیج ایران رادیاتور در نظر گرفت. همان طور که می ‌دانید در فصل سرما مصرف گاز به شدت افزایش می‌ یابد و همین علت موجب افت فشار گاز در لوله ها می شود و یا حتی در برخی موارد سرما زیاد موجب یخ زدگی لوله ها می شود.

مسلماً این اتفاق بر روی عملکرد پکیج تاثیر منفی خواهد گذاشت. اما گاهی علت این خطا در خود دستگاه نهفته است و نقص فنی و یا خرابی یک قطعه موجب این خطا می شود. پس بررسی برخی قطعات مانند میله جرقه زن و شیر کنترل اجباری خواهد بود.

    گاز ورودی پکیج را چک کنید.
    دستگاه را ریست کنید.
    راهکار ساده برای رفع ارور ۷۰ ۸۰ این است که ابتدا شیر ورودی گاز را چک کنید، اگر شیر گاز در حالت عمود بر لوله گاز بود به این معنا است که مسیر گاز بسته شده است و باید آن را باز کنید و برای اینکار کافیست شیر را در حالت موازی و در امتداد لوله بچرخانید و سپس دستگاه را ریست کنید.در اغلب موارد با انجام این کار مورد حل می ‌شود اما اگر به هر مورد حل نشد، باید موارد زیر را بررسی کنید.تنظیم بودن میله جرقه زن (فاصله استاندارد ۳ تا ۵ میلیمتر)
    بررسی سلامت شیر کنترل
    عیب یابی برد الکترونیک پکیج
    مسدود نبودن سوراخ ها شعله بر روی برنر
    تنظیم فشار گاز اولیه (حدود ۲۰ میلی بار فشار)
    رفع ایراد در میله یون

 
عدم تشکیل و یا تشخیص شعله علت ارور ۷۰ ۸۰ پکیج ایران رادیاتور

اگر در فصل سرما به سفر می روید و دستگاه را خاموش می کنید، پس از بازگشت عموماً با این خطا مواجه می‌ شوید. زیرا تنظیمات شیر کنترل گاز بر هم خورده است و با حجم معینی که قبلاً استارت می خورد دیگر روشن نمی شود. راه حل این مورد باز کردن کاور اصلی است که به کمک چهار پیچ به بدنه متصل شده است.
رفع ارور ۷۰ ۸۰ پکیج ایران رادیاتور

برای این کار باید با باز کردن کاور اصلی فشار گاز ورودی را افزایش دهید. کاور یا همان بدنه دستگاه با باز کردن چهار پیچ چهارسو، باز می شود پس از برداشتن کاور شما می ‌توانید شیر کنترل گاز را مشاهده کنید (برای اطمینان از اینکه تشخیص شما درست است یا خیر، شلنگ گاز را دنبال کنید) شما باید به دنبال قطعه پلاستیکی بگردید که در عموما یک قاب شیشه ای قرار دارد.

پس از بیرون کشیدن قاب شما باید فقط یک سانتی متر پیچ تنظیم کنترل را باید بچرخانید. دقت کنید و حتما مراقب باشید که اصلاً و به هیچ عنوان بیشتر از یک سانتی متر این چرخش صورت نگیرد و بعد از این کار باید دستگاه را ریست کنید.
خلاصه بررسی ارور 70 80 ایران رادیاتور :

    قبل از هر کاری شیلنگ ورودی گاز زیر پکیج را باز کرده و از وجود گاز و فشار مناسب اطمینان حاصل کنید
    ممکن است شیر کنترل گاز معیوب باشد .
    ممکن است برد الکترونیک پکیج معیوب باشد .
    مسدود بودن سوراخ های شعله روی برنر در اطراف جرقه زن که با یک مسواک میتونید اون قسمت را تمیز نمایید .
    تنظیم نبودن فاصله چینی جرقه تا برنر
    فاصله استاندارد 3 تا 5 میلیمتر میباشد
    نکته : در صورتیکه شعله تشکیل شده و بعد از چند ثانیه قطع شود و این مسئله مدام تکرار شود ممکنه یون ایراد داشته باشه
    تنظیم نبودن فشار گاز اولیه
    فشار گاز اولیه باید حدود ۲۰ میلی بار فشار داشته باشد
    برای تنظیم شیر کنترل گاز به روشی که گفته شد عمل کنید .
    خوب ما تقریبا تمام دلایل بروز ارور 70 80 ایران رادیاتور را بررسی کردیم و روش های برطرف نمودن این ارور را یاد دادیم ولی پیشنهاد میکنم قبل از هر تنظیمی روی شیر کنترل گاز ویدئویی که در ادامه این مطلب میباشد را نیز مشاهده کنید .

روش افزایش فشار گاز در پکیج ایران رادیاتور در ۵ گام

    کاور پکیج را باز می کنیم
    پیچ کنترل گاز را پیدا می کنیم
    قاب شیشه ای را بیرون می کشیم
    پیچ تنظیم شیر کنترل را در جهت عقربه های ساعت می چرخانیم
    پکیج را ریست می کنیم

سوالات رایج درباره ارور 70 80 پکیج ایران رادیاتور :
اگر پکیج ایران رادیاتور در حالت گرمایشی به خوبی کار می کند اما در حالت  مصرفی با ارور ۷۰۸۰ رو به رو می شویم دلیل آن چیست؟

در صورت سرویس نکردن پکیج خود و رسوب داشتن مبدل ثانویه و بای پس دستگاه ما در حالت مصرفی ممکن است با بروز این ارورمواجه شویم.
ارور 70 80 در کدامیک از پکیج های ایران رادیاتور اتفاق میافتد:

اگر شما از پکیج های E،  BM،  ECO و M ایران رادیاتور در منزل و یا محل کار خود اسفاده میکنید ، باید بدانید این ارور ممکن است ، برای شما هم بوجود بیابید.
پکیج ایران رادیاتور FF24 که مدتی طولانی خاموش و شیر گازش هم بسته بوده است را بعد از باز کردن کاور فلزی و روشن شدن دستگاه  ارور 7080 را  روی صفحه نمایشگرمشاهده میکنیم و بعد از چند مرحله ریست کردن دستگاه روشن میشود ولی موقع نصب کاور فلزی و جا زدن آن بلافاصله شعله خاموش میشه و ارور 7080 میده علت آن چیست؟

هنگام بروز چنین مشکلی در  دستگاه خود کافیست دریچه های پلاستیکی اطراف دودکش را باز کنید و کنار بگذارید مشکل شما برطرف خواهد ش

Comments

Popular posts from this blog

نصب کولر گازی

ارورهای کولر گازی جنرال